Menu

Regie & SPoC

Regie

Provide Managed Services (PMS) onderscheidt twee vormen van regie voor wat betreft managed services: het regisseren van de ICT-keten door PMS of regie uitgevoerd door de opdrachtgever zelf. PMS heeft jarenlange ervaring met verschuiven van het accent op aanbodgerichte naar het accent op vraag- en innovatiegerichte ICT-diensten. Een en ander in combinatie met het al dan niet uitvoeren van eerstelijns gebruikersondersteuning. Ons uitgangspunt is altijd dat de regieorganisatie waarde creëert voor de interne opdrachtgever bij de klant.

Indien een klant zelf de regie vervult, dan vult PMS graag onderstaande rollen per regiegebied in:

  • Op strategisch niveau (‘richting geven’) en op tactisch niveau (‘inrichten’) – PMS heeft periodiek tactisch en strategisch overleg met sleutelpersonen bij de opdrachtgever;
  • Op operationeel niveau (‘verrichten’) – PMS heeft periodiek overleg met de servicemanager aan de hand van rapportages over geleverde diensten zodat kosten naar bedrijfsonderdelen toegerekend kunnen worden, vaardigheden van gebruikers desgewenst kunnen worden verhoogd en eventuele veranderingen/aanpassingen soepel kunnen plaatsvinden;
  • Standaard diensten bepalen (‘services portfolio’) – PMS stelt managed services beschikbaar via een self-service concept, zodat de regieorganisatie op operationeel niveau niet overal tussen hoeft te zitten hetgeen in principe weinig waarde toevoegt en veel tijd kost;
  • Interventies plegen – PMS ondersteunt op de terreinen demand management, service management en contract management, zodat afwijkingen op capaciteit, kwaliteit en/of licenties tijdig gesignaleerd en aangepakt kunnen worden.

SPoC

PMS heeft ruime ervaring met het invullen van de Single Point of Contact (SPoC) functie voor de servicedesk. In de loop der jaren is deze rol uitgebreid naar andere functiegebieden. In deze hoedanigheid is PMS niet alleen verantwoordelijk voor demand management, service management en contract management maar regisseert PMS ook de keten van alle betrokken ICT-partijen. Dit resulteert in een integrale dienstverlening aan de opdrachtgever.

Afspraken met betrekking tot service levels van de betrokken leveranciers worden vooraf (dat wil zeggen voor de overdracht van het project aan de managed services organisatie van PMS) overeengekomen in samenspraak met de opdrachtgever. PMS is in staat om verantwoordelijkheid te nemen voor de gehele keten van IT-diensten en kan naast een operationele rol (servicedesk) dus ook verantwoordelijkheid voor een complete integratie op zich nemen.

Contact

Maak kennis met onze werkwijze en download onze meest recente referentiecase, of neem nu contact op met Fons Janssen van het Managed Services team (ook bereikbaar via 030-6669600). In een persoonlijk gesprek laten wij u graag zien welke resultaten wij behalen en wat wij voor u kunnen betekenen.

Zoek jij een nieuwe uitdaging en wil je weten wat jouw carrièrekansen zijn binnen onze snelgroeiende internationale Managed Services organisatie? Reageer dan nu op een van onze vacatures of stuur je CV naar onze HR Manager (e-mailadres: recruitment@provide.nl).